SEO – Search Engine Optimization – optimalizace stránek pro vyhledavače. V dnešní době jediná možnost dosažení předních pozic ve vyhledavačích.
Klíčové slovo – slovo nebo fráze, které nejlépe vystihuje to, co chce uživatel najít ve vyhledavačích. Je to vlastně zjednodušená otázka, kterou by jste se ptali v reálném životě.
Sklik – reklamní systém Seznam pro tvorbu a správu PPC reklamy.
AdWords – reklamní systém Google pro tvorbu a správu PPC reklamy.
CTR – míra prokliku. Poměr mezi zobrazením reklamy a proklikem na cílovou stránku.
Google – jeden z nevětších vyhledavačů na internetu.
Google Analytics – nástroj pro měření a vyhodnocování statistik webových stránek. Tento nástroj sleduje velké množství metrik, na jejichž základě lze webové stránky vyhodnocovat.
Microsite – internetové stránky určené jako podpora hlavního webu, čí marketingové akce
PPC – Pay Per Click. Forma proklikové reklamy. Inzerent platí za proklik z inzerátu na cílovou stránku. Velmi účinný nástroj internetového marketinku.
PR článek – článek pro veřejnost, který informuje o novém produktu, službě či změně ve firmě. Snaží se udržet kontakt s veřejností .
ROI – Return on Investment – návratnost investic vložených do internetové reklamy. Vyjádřeno je v procentech. ROI [%] = výnosy / investice * 100.
SEM – Search Engine Marketing neboli marketing ve vyhledávačích.
SERP – Search Engine Result Page – stránky výsledků zobrazena vyhledavači.
Sociální síť – propojená skupina lidi, kteří se navzájem ovlivňují, sdílejí informace na základě společných zájmů, vazeb apod.
Zpětný odkaz – back link – každý odkaz, který není umístěn na vašem webu, ale vy na něj odkazujete